Al recull de premsa del programa hem comentat les notícies més destacades de la setmana: que els docents reprenen les mobilitzacions, el fet que l’educació és percebut com el tercer problema a les Illes Balears i els problemes humans que s’han produït en la primera setmana d’aplicació del nou sistema telemàtic de substitucions, desinterès de la Conselleria d’Educació per l’any Arxiduc, continuen les mobilitzacions a Santa Maria reivindicant el nou institut, etc.
Hem conegut els problemes d’infraestructures del CEIP Joan Mirió de Palma gràcies a la conversa amb Bàrbara Jaume, presidenta de l’AMIPA.
A la secció sobre xarxes socials hem tingut com a convidada d’excepció a n’Aina Aguilutx, la paròdia a la xarxa d’Ana Maria Aguiló, que ens ha explicat perquè li han tancat el compte de twitter a través de la veu de Miquel Àngel Tortell. L’equip de Taula Educativa ha volgut solidaritzar-se amb Aina Aguilutx i defensar la llibertat d’expressió fent-se una foto adoptant l’avatar del perfil de twitter d’aquest personatge de ficció que paròdia a la diputada del PP.
Campanya de l’Assemblea de Docents: “I tu què has perdut amb aquest govern?” explicada per Jerònia Bonnín i Ana Laura García de l’Assemblea de Docents.
L’objectiu de la campanya és recordar la nefasta gestió educativa desenvolupada pel govern del PP, feta d’esquenes a les opinions dels docents i de la comunitat educativa. Segons Bonnín: “A dos mesos de les eleccions és necessari recordar a tothom el que ha passat i qui són els responsables del desgavell que s’ha produït en el món educatiu”.Segons García: “Cal que les Assemblees de Centres tornin a la lluita i que també arrosseguin a la comunitat educativa... Tota la societat ha d’estar involucrada en una educació pública i de qualitat”.
L’Assemblea anima a fer arribar les denúncies relacionades amb el que han perdut els docents, les famílies i els centres educatius amb les retallades a l’adreça de correu electrònic ituquehasperdut@gmail.com La campanya es durà a terme fins a dia 23 d’abril.
Bàrbara Jaume, presidenta de l’AMIPA del Joan Miró: “Els pares exigeixen una escola digna per als seus fills”
Jaume comenta que les principals deficiències existents al centre són: les balles rovellades existents al pati dels nins més petits; la humitat al terrat que provoca que les parets de les aules caiguin; les goteres a les aules provocades per la manca de manteniment de les canonades; les lesions als genolls i calçons romputs a causa del mal estat de l’asfalt del pati; a més d’un bany inutilitzat.
L'apunt... de Pere Carrió (18/3/15)
"Si Mahoma no va a la muntanya, la muntanya anirà a Mahoma" aplicat a l'ensenyament seria "si els que ens governen no canvien les coses per millorar l'educació, les haurem de canviar nosaltres". En poques paraules si allò que fem a l'escola no ens agrada hem d'entrar en el país de... "provar coses noves". L'escola actual està sobresaturada. És un model esgotat. No basten petits canvis, cal donar la volta dalt-baix a l'ensenyament. Allò que proposen gent que ho està experimentant és que el centres de l'atenció ha de ser l'alumne. Això ja ho deien els pedagogs de l'Escola Nova però la seva veu s'ha perdut en el temps.En aquest nou model curricular, l'alumnat ha de saber allò que fa i perquè ho fa i ha d'aprendre a resoldre noves situacions. El docent ha de canviar el rol: ha d'acompanyar l'alumne en el seu aprenentatge: ha de dominar la tecnologia actual i ha d'elaborar els entorns d'aprenentatge.
Hi ha centres que estan provant noves estratègies. Perquè no ho provau vosaltres? Però el canvi no el pot fer un sol docent sinó tot el centre. En aquest context si que troba sentit tenir un bon projecte educatiu fet des de l'autonomia curricular. Un projecte que deixa d'estar perdut en el calaix de direcció.
Algunes idees al respecte que poden fer pensar:
1. L'educació encara no s'ha transformat.... qui té les claus?
2. Cal escoltar més l'alumnat.
3. Hem de sortir de la zona d confort.
4. "Google" ho explica millor?
5. El docent acompanya, l'alumnat treballa i aprèn.
6. Els exàmens han de ser en connexió.
7. No basten petits canvis, cal donar la volta.
8. No cerquem excuses ni coartades per no canviar.
9. L'escola és massa casualística.
10. Construïm el somni.
Ens deixaran fer-ho? Provem-ho!”