HEM COMENÇAT LA RONDA DE VALORACIONS SOBRE LA POLÍTICA EDUCATIVA DEL PP.
En aquest programa ens han acompanyat representants del PSIB-PSOE i de MÉS
En el programa d’ahir parlàrem principalment dels pressuposts de la Conselleria d’Educació per a l’any 2015, de les deficiències de tot tipus que pateixen els centres educatius a les Illes Balears; i continuarem fent l’anàlisi del que suposa l’aplicació de la LOMQE.Tinguérem com a convidats del programa als polítics Cristina Rita del PSIB-PSOE i Nel Martí Llufriu de MÉS per Menorca. En primer lloc vàrem demanar-los que fessin un balanç sobre la legislatura del PP en matèria d’educació, també els formularem preguntes sobre la #LOMQE i el #TIL, i ens vàrem interessar finalment per les seves propostes polítiques en educació. No hi va haver temps per a més.
Tot seguit us oferim un resum d’allò que ens varen respondre.
Cristina Rita del PSIB-PSOE ens va confirmar que donen per mort i enterrat el #TIL, que la partida pressupostària que el Govern del PP ha assignat a educació per al 2015 no els bastarà ni per cobrir despeses. Rita va valorar la legislatura del PP en matèria educativa com a perduda perquè no han estat treballant per resoldre el fracàs escolar ni per reduir les desigualtats, sinó que s'han dedicat a fer un embolic de llengües. Rita va reivindicar la FP dient que no ha de ser la gran oblidada i va defensar refer el consens lingüístic en la propera legislatura, garantint l'estabilitat al món educatiu.
Nel Martí Llufriu de Més per Menorca ha qualificat la partida assignada a educació d'insuficient i de gran estafa, en la mesura que consolida el pla de reajustament i de retallades. Martí va concloure que el que necessita el món educatiu és confiança i estabilitat, que el parlament ha d'obrir les portes al pacte educatiu proposat per la societat civil per a què s'aconsegueixi també un pacte polític. Segons Martí l'educació ha estat massa intervinguda per les administracions. Martí va considerar que les lleis estatals han de cedir més autonomia a les Comunitats Autònomes per fer les seves lleis educatives, de la mateixa manera que entén que s'ha de donar autonomia als centres i s'ha de tenir confiança en els docents.