Isabel Cerdà, responsable política del TIL |
L'aplicació del TIL, ja se sap, va en contra de la comunitat
educativa. En l'enquesta de 27 preguntes, dividides en infantil,
primària i secundària, se n'han extret conclusions bastant preocupants
pel que fa a la qualitat en l'educació. Davant l'obscurantisme de la
Conselleria, hem volgut saber de primera mà quin és el nivell
d'aplicació del TIL i la preparació dels centres en aquest sentit.
PRINCIPALS CONCLUSIONS:
1.- El TIL compta amb el rebuig del 63% dels consells escolars municipals.
2.- El TIL no s'aplica a la meitat dels centres.
3.-
Les assignatures en anglès són, a primària, plàstica, musica, medi i
educació física. Mentre que a secundària ho són matemàtiques, naturals,
plàstica i música.
4.- La immensa majoria dels centres no disposa d'un auxiliar de conversa ni tampoc de professorat de suport.
5.- L'acreditació en coneixements d'anglès és minsa, amb molts pocs titulats amb el nivell C1.
6.- La metodologia AICLE és desconeguda per la immensa
majoria dels docents. Just un 34% de primària i un 25% del professorat
de secundària estan formats en aquesta metodologia.
7.- Hi ha una absència total de material per impartir les matèries. Això suposa que sigui el professor mateix que se'l prepara.
8.- Classes orals d'anglès. Mentre que a infantil hi ha un
56% de classes en anglès i un 32% a secundària, els resultats davallen
al 16% de professorat que imparteix les matèries just en anglès.CONSULTAR L'ESTUDI: